Türkiye’nin ilk sanal gerçeklik eğitsel oyunu Keşfet Kurtul’da ilkokul 4. sınıf öğrencileri kesirler konusunda öğrendiklerini pratik edebiliyorlar.
Bir senaryo çerçevesinde geliştirilen oyunda öğrenci bir uçak kazası sonra ıssız bir takım adaya düşüyor. Bu adada önce hayatta kalmaya sonra da adadan kurtulmaya çalışıyor. Bunları yaparken kesirler konusunda öğrendiklerini kullanması gerekiyor.
Oyun kesirler konusunun işlendiği 4 hafta boyunca devam ediyor. Bu süreçte öğrenci her hafta bir önceki kaldığı yerden senaryoya devam ediyor.
Bahçeşehir Koleji’nde pilot çalışmaları uygulanmış olan Keşfet Kurtul eğitsel sanal gerçeklik oyunu, doktora öğrencisi Emrah Akman tarafından geliştirilmiş.
Öğrencilerin ilgisini çekmede, matematiğe ve okula karşı tutumlarını geliştirmede sanal gerçekliğin oynadığı rol oldukça büyük. Bu tarz çalışmaların devam ettirilmesi yeni nesil sınıfların gelişmesine de katkı sağlıyor. Eğitsel oyunların öğrenmenin kalıcılığına olan etkisi tüm eğitimciler tarafından bilinen bir gerçek. Böyle olunca Keşfet Kurtul oyununun da oldukça önemli bir çalışma olduğunu söylemek mümkün.
Oyunun web sitesi için buraya tıklayabilirsiniz: www.kesfetkurtul.com
Matematik dersinde sanal gerçeklik uygulamaları kullanılması hakkında siz neler düşünüyorsunuz?