Teknik olarak sanal gerçeklik terimi bireylerin orda olma hissini yaşadığı bilgisayar kaynaklı 3 boyutlu ortamlar için kullanılıyor. Kullanıcılar, çeşitli çevre birimleri (kasklı ekran vb.) aracılığıyla sanal ortamlara dahil oluyor. O ortama girdiği andan itibaren kullanıcının gerçeklik ile bağlantısı kopuyor ve tamamen sanal gerçekliğin yaratıldığı ortamda olma hissini yaşıyor. Kullanıcıların bu deneyimi “gerçekten” yaşayabilmesi için, sanal gerçeklik tasarımlarının kusursuz olması gerekir; aksi takdirde yaratılan zayıf “gerçeklik hissiyatı” kullanıcının bu deneyimi tam olarak yaşayamamasına sebep olur.

Sanal gerçeklik teknolojileri hızla gelişmekte ve farklı alanlarda insanların yaşam alanlarına dahil olmaya devam etmektedir. Eğitim alanında da yapılan yeni çalışmalar ile gelecekte daha fazla kullanılacağı çok açıktır. Google, Facebook, Samsung, Sony gibi büyük firmaların bu teknoloji alanında yaptıkları çok büyük yatırımlar gelecekte bizi bekleyen değişimleri işaret etmektedir. Aynı zamanda eğitim alanında yapılan yeni çalışmalarla etkililiği de ortaya konan bu teknolojileri bir an önce üretmek ve uygulamaya koymak özellikle çoklu ortam uygulamalarının oldukça faydalı olduğu erken yaş çocukları açısından heyecan uyandırıcıdır.